Rubinyan ile Kılıç’tan demiryolunun hızlı açılması için karşılıklı irade vurgusu

5 Mayıs’ta “Yerevan Diyaloğu” üçüncü konferansı kapsamında, Ermenistan ile Türkiye arasındaki normalleşme süreci özel temsilcileri, Ermenistan Ulusal Meclis Başkan Yardımcısı Ruben Rubinyan ile Büyükelçi Serdar Kılıç bir araya geldi.

Taraflar, normalleşme sürecindeki mevcut ilerlemeye ilişkin görüş alışverişinde bulundu ve Gümri-Kars demiryolunun yeniden inşası ve işletilmesine yönelik ortak çalışma grubunun son toplantısını memnuniyetle karşıladı. Bu çerçevede, demiryolunun mümkün olan en kısa sürede faaliyete geçirilmesi yönünde karşılıklı ilgi vurgulandı.

Ayrıca özel temsilciler, tarihi Ani (İpek Yolu) köprüsünün ortak restorasyonuna ilişkin protokolün imzalanmasına da dikkat çekti. Bu girişimin ikili iş birliğini canlandıracağı, kurumsal bağları güçlendireceği ve bölgesel turizme önemli katkı sağlayacağı ifade edildi.

Kaynak: Ermeni Haber

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Hoş Geldiniz

Batı Ermenistan ve Batı Ermenileri’yle ilgili bilgi alış verişi gerçekleştirme merkezinin internet sitesi.
Bu adresten bize ulaşabilirsiniz:

Son gönderiler

Sosyal Medya

Takvim

June 2026
M T W T F S S
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930